Thursday 13 October 2011

#8 Tipah tertipu bang.




Tipu. Menipu. Tertipu. Ditipu.
Hari-hari mesti perkara di atas akan terjadi dalam hidup kau. Sama ada disengajakan atau tidak. So mari mendalami penipuan glamour dalam kehidupan seharian.

Im fine, Im okay.
Bila kau sedih, depressed, lepas tu kawan/bf/gf tanya, 'Eh what is wrong with you? You look unhappy'. Dengan pantas kau balas, 'I okay je, Eh Im fine takda apa lah. Hal kecik je. Betul i tak tipu'. Ye ye cakap tak tipu, walhal kau tengah serabut perut. Cuma mungkin kau malas nak besar-besarkan hal atau malas nak fikir lebih-lebih. Kalaunfikir lebih, pasti emo lebih kan. So kepada lelaki di luar sana, kalau girlfriend kau cakap Im okay, Im fine maknanya dia tak okay, dia sedang nazak.

I ikhlas sangat tolong u. Tak pernah mintak u balas balik jasa i.
Ini penipu. Ada ke manusia yang betul-betul ikhlas, aku sendiri tak ikhlas. Aku jujur okay. Kalau kau ikhlas, takkan terlintas sikit pun kat hati kau untuk dibalas. Sikit tu maksudnya macam sebesar kuman. Bolehnke korang macam tu? And plus, kalau betul-betul ikhlas, kau takkan cakap macam tu kan? Am i right. Susah nak cari manusia iklhas tanpa mengharapkan balasan sekalipun.


Sorry, i takda credit nak call or reply text u.
Ni alasan paling cilaka. Agak-agak kau duduk zaman mana sampai tak topup? Paling murah topup 3rm he. Kalau takda duit pergi pecshkang tabung adik. Orang susah payah text kau, call kau. Pastu boleh buat rileks. Dah orangnlain dalam rumah kau memang tak pakai phone ke macam mana?

I busy today, takda masa nak keluar rumah.
Ye ye je busy. Kau PM ke nak busy sampai takda masa? Padahal dekat 4sq dengan hebatnya check in sana sini. Stillbusy ya? Bagi alasan cakap kena tolong my dad cuci kereta lah apa lah. Kalau taknak keluar, cakap je taknak keluar. Tak susah pun. Betul tak susah.

Kalau jadi apa-apa sumpah i akan bertanggungjawab.
Ni lah selalu dengar. Selalunya pihak lelaki yang akan cakap dekat pasangan masing-masing. Memanglah belum jadi apa-apa kau claim nak bertanggungjawab. Bila dah jadi mulalah si perempuan dituduh ada lelaki lain, dia bukan bapa kepada anak itu, ini dan macam-macam. Lepas tu mesti keluar surat khabar/berita, 'Bayi ditemui dalam lubang jamban'. Just so you know, kalau taknak baby tu, kasi aku boleh? :(

Youlah segala-galanya dalam hidup i.
Yeke? Are you sure segala-galanya. Berapa perempuan dah u ngorat guna skrip yang sama? Bagi aku sweet talker ni susah sikit nak percaya. Kalau  dia boleh bermanis-manis dengan kita, tak mustahil lah dia boleh cakap semua benda tu dekat semua perempuan. Ye dok? Tapi bukan semua sweet talker tu lelaki, perempuan pun ada jugak. Heh!

Sorry, my phone was on silent, tak dengar u call.
Okay aku selalu buat macam ni kalau malas nak layan orang call. Jahat kan sebenarnya. Tapi masa tu aku enak dibuai mimpi takkanlah nak layan panggilan. Memang tak. Aku kalau tidur jenis takkan ingat dunia punya. Sebenarnya phone tak silent, aku saja je. Muahaha. Lepas tu nanti ada orang  buat macam tu balik kan? Padan muka. Karma lah.

Eh, mana ada i tukar password Facebook i. U salah tekan ah tu.
Korang pernah macam ni? Aku tak pernah lagi. Sebab takda apa pun dekat facebook. Buat apa nak takut bagi password kalau takda buat salah. Kan? Kalau yang pernah buat macam ni, mesti kelam kabut online, nak delete semua benda yang tak patut then tukar balik password. Haha.


Okay, ada di antara penipuan di atas yang aku pernah guna. Well aku manusia biasa, takkan lari ditipu atau menipu. So marilah bersama-sama tingkatkan penipuan!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.