Tuesday 11 October 2011

#3 Boleh mati tak cukup tidur.

Sejak cuti semester ni, sleeping pattern aku terlampau teruk. Matahari dah terpacak atas kepala baru nak tidur. Matahari terbenam baru aku bangun. Tak boleh jadi macam ni. Patutlah rezeki tak masuk-masuk. Yelah orang tua-tua cakap, siapa bangun lambat rezeki dia mahal, memang tak boleh jadi. Kena ubah gaya hidup. Kalau bakal mak mertua tahu, memang kena reject habis-habisan.

Kajian membuktikan kalau kurang tidur, boleh pendek umur. Alamak. Sempat tak agak-agak nak kahwin? Nak ada anak lapan belas orang? Hm. Kalau tak cukup tidur jugak boleh lead to obesity. Sia- sia usaha diet aku selama ni. Eyebags tak payah cakap, kalau tak calit make up, muka tak ubah macam zombie. Selama ni aku nampak macam unikorn pun sebab bantuan alat kecantikan. Heuheu.

Sesiapa yang boleh tidur dengan senang, bersyukurlah sebab korang masih manusia normal. Aku tak, sebab tu aku cakap aku unikorn. Okay dah, nak tidur. Taknak mati, taknak obesiti.

3 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.