Tuesday 11 October 2011

#2 Jangan jadi Mat Jenin.

Kalaulah.

Kalaulah aku kaya, kan seronok.
Kalaulah aku one of the Kardashian, mesti hidup bahagia.
Kalaulah dia jadi boyfriend aku.
Kalaulah...

Wey berapa banyak kalau kau nak?

Selalunya, kalaulah ni selalu digunakan bila kau nak sesuatu, mengimpikan sesuatu. Aku pun suka berkalau-kalau ni. Tapi, sampai bila nak 'Kalaulah aku cantik, mesti.....'. Jangan nak jadi Mat Jenin sangat. Nak sesuatu, usaha. Amboi macam Pajilah Kamcah dah ni. Tak aku serius. Apa kata kita realisasikan Kalaulah tu.

Susah sebenarnya nak realisasikan. Tapi percayalah, kalau betul-betul nak berusaha memang boleh. Siapa kata tak boleh jadi kaya? Boleh je. Siapa kata tak boleh bahagia macam The Kardashians, boleh okay. Lagi bahagia pun boleh. Mari, kita berusaha. 

Kalaulah semua orang percaya dia boleh berjaya, mesti boleh. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.